Mercedes-Benz S-sarja uudistui: merkki lupaa määritellä automaailman standardit uudelleen

Maailman suosituin edustusluokan sedan uudistuu. Mercedes Benz esitteli uudistetun S-sarjan Shanghain autonäyttelyssä. Valmistaja lupaa uuden S-sarjan määrittelevän automaailman standardit uudelleen.

Mercedes-Benz sanoo, että sen uusi S-sarja tulee määrittelemään uudelleen automaailman standardit niin ajamisen sekä matkustamisen mukavuudessa ja ylellisyydessä että voimanlähteissä ja autoilun ekologisessa kestävyydessä sekä nyt myös autonomisessa ajamisessa.

”Uusien toimintojensa ja ominaispiirteidensä takia S-sarja on edelleen autoilun teknologinen pioneeri”, sanoo Mercedes-Benzin tutkimus- ja kehitysjohtaja Ola Källenius.

Mercedeksen lippulaiva on menestynyt hyvin, sillä se oli viime vuonna maailman eniten myyty edustusluokan henkilöauto. S-sarjaa on myyty vuodesta 2013 alkaen yli 300 000 kappaletta. Tällä hetkellä Mercedes tarjoilee S-sarjassa kuutta eri vaihtoehtoa. Uuden S-sarjan hinnat Suomessa varustetietoineen julkistetaan kesäkuun alussa.

Uusi S-sarja tarjoilee matkustajien mukavuuden varmistamiseksi uutuuden: Energizing-järjestelmän. Lisävarusteena saatava järjestelmä yhdistää auton erilliset mukavuusjärjestelmät yhdeksi holistiseksi kokonaisuudeksi: automaattisen ilmastoinnin säädöt (mukaan lukien tehostetuoksut), istuinten toiminnot (lämmitys, tuuletus, hierontatoiminnot), oviverhoiluiden lämmityksen, valaistusratkaisut sekä eri musiikkivaihtoehtojen luomat tunnelmat. Kun auton järjestelmä ottaa huomioon kaikki edellä mainitut seikat, auton sisälle kyetään luomaan oma erityinen tunnelma ja mukavuusvyöhyke matkustajien mielentilan ja tuntemuksien mukaisesti. Järjestelmän on määrä parantaa  ajomukavuutta ja -viihtyvyyttä ennen kokemattoman kokonaisvaltaisella tavalla.

Mercedes-Benz S 350 d 4Maticissa ja S 400 d 4Maticissa on uusi 6-sylinterinen dieselmoottori, joka on lajissaan voimakkain merkin historiassa. Kulutus on tästä huolimatta vähentynyt noin seitsemän prosenttia kehittyneen kaksivaiheisen turboahtamisen ja Camtronic-teknologian ansiosta. Moottorin lohko on alumiinia ja männät terästä, ja sylinteriseinämissä käytetään Mercedes-AMG Performance-moottoreista tuttua kitkaa pienentävää Nanoslide-pinnoitetta. Moottori täyttää myös uuden RDE-kulutusmittauksen (Real Driving Emissions) vaatimukset. 

Suosittele: 
0